Vinst!

SSK- Växjö 5-1....
Jävligt skönt och nu är det inte mer än en poäng och vi är tillbaks dit vi hör hemma, alltså i Elitserien. Första perioden var hemsk, faktiskt urkassa. Jag började undra lite vad dem höll på med, ingenting gick bra men andra perioden spelade vi betydligt bättre.. Vi började göra mål och när andra målet kommer, började jag känna mig lite lugnare men det lugnet försvann ganska snabbt när Henke står och sover i målet och släpper in en puck som en växjö spelare skjuter från mittplan.. Stackarn, som tur var betydde det målet ingenting men det är sånt man absolut inte får göra i kvalserien.. Men sedan fortsätter målen komma för SSK och vi får tillslut se ett mål i tom kasse oxå.. Jätte sköönt... Nu slår vi AIK på måndag och vi är färdiga för elitserien....

Övrigt:

Kul att Kudroc gjorde mål. Det såg väldigt kul ut när han helt plötsligt tar sats och passar en fin passning framför mål och får sen tillbaks pucken och kan göra mål.. Skit bra!
Alla snackar skit om den killlen och det gjorde det ännu härligare att få se honom göra målet..

Det var även jätte kul att Petri fick göra sitt första mål! De andra killarna var ju såå sjyssta i slutet och bara passade honom hela tiden så att han skulle få göra målet. Gulligt gjort..

Och stackars Henke! Han såg helt förstörd ut... Men jag gillade att klacken ropade fram honom efter matchen iallafall... Bra gjort!

Klacken ska även den ha en stor eloge för igår, ni hördes och lät.. Bra jobbat! Det är vad killarna behöver :)

Men var det nån mer som inte fattade vad det var som hände egentligen när Växjö först sköt på mål och som domaren dömde som mål men sen efter en evighets diskussion dömdes det bort. Tydligen var pucken aldrig inne även fast många har olika meningar om det, men jag är nöjd med domslutet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0