Äntligen!

Jag säger bara ÄNTLIGEN!
Finally tar man hjälp från en mental coach. Jag tror att detta beslut kommer märkas positivt i laget och jag tror att man kommer spela helt annorlunda än tidigare.. Det psykiska är minst lika viktigt som den fysiska träningen.. Det är Anders Nilsson som har fått äran att hjälpa killarna och jag hoppas att han lyckas.


Det är det här som killarna behövde förra året men som jag tror man var lite för stolta för. Jag har sett elitserie lag som tagit hjälp från såna här mentala coacher och det blir ett helt annat lag. Mycket sitter i huvudet på dem här killarna och man måste försöka få ut allting för att lyckas.

Det är ingen ide att spela med jätte skickliga hockeyspelare som spelar hur bra som helst om dem inte klarar av pressen som dem har på sig hela tiden. Om dem inte klarar av att ta förlusterna och komma igen..

Sånt är viktigt och nu hoppas jag att laget SSK tar detta på allvar och att detta kommer märkas av i deras spel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0