Ispremiären avklarad!

Så har killarna gått ut på is!
Det var ca 1000 SSK:fans som befann sig på Axa idag för att bevittna SSK:s ispremiär. Det hela inleddes med tränar och spelarpresentationer. Mycket intressant och Peter o Peter fick berätta lite om läget och hur dem tänkt lagt upp träningen framöver. Spelarna kom ut och det var inte lite applåder dem fick.  Att vissa fick lite mer än andra är väl inte konstigt och riktiga publikfavoriter verkar vara  bla Stefan pettersson, Björn Bjurling, Robban Carlsson, Per Hallin och Petri Pakaslahti. Dem nya killarna fick även dem mycket applåder och alla var väldigt spända för att se hur dem spelade. Träningen började med diverse övningar och för att vara första ispasset tillsammans tycker jag att det såt OK ut. Visst var dem lite ringrostiga och lite sega i benen men konstigt hade det varit annars... Vi har väldigt många yngre killar med i laget i år som kommer lära sig massor av dem äldre under säsongen men jag hoppas på att dem verkligen kommer få en chans här i SSK nu.

På pappret har vi inget tungt lag att komma med. Vi har våra trogna spelare som lirat här länge, vi har flera som varit skadedrabbade förra säsongen, många unga och ej rutinerade spelare och inte allt för många nyförvärv. Många sågar oss redan, tydligen ska vi inte ha en chans i elitserien och att vi hamnar jumbo och kvalserien blir nästa har flera gått ut och sagt redan men jag tror inte att detta kommer stämma.

Nej, vi har inget toppen lag iår, det är bara att erkänna men jag tror att peterX2 är perfekta tränare för dessa killar och jag tror att när elitserien börjar kommer vi ha det sammansvetsat och positivt lag som kommer kämpa järnet varje match. Vi kommer attackera underifrån och vi kommer visa alla att dem hade fel...

Jag hoppas detta iallfall, även fast jag själv känner mig lite änslig om utgången men det blir verkligen spännande att se detta lag på isen och jag håller tummarna för att det ska gå toppen..

Efter träningen blev det autografskrivning och många barn fick sina idolers namnteckning!

En lyckad dag för både spelare och fans!

Lite bilder från dagen!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0