SSK-AIK 3-3

Första träningsmatchen avklarad. Med massor av känslor på isen..
Första perioden var ett stort skämt, AIK:arna fick sätta enkla mål och vi gjorde stora misstag, framförallt i egen zon. Man märkte att man inte hunnit spelats ihop sig särskilt mycket och att det var lite sega ben på grabbarna. Andra perioden började väl lite likadant men sen fick killarna lite x-tra glöd och vi började ta igen.. Tredje perioden blev ännu bättre och man blev lite mer positiv för kommande säsong.

Hur kul var det inte att det just var Lukas Kilström, Fredrik Andersson och Blaz Gregorc som fick sätta målen... Jätte roligt och jag måste faktiskt säga att jag blev imponerad av dem unga spelarna igår..

Blaz och Lukas gjorde riktigt bra i från sig och kändes som ganska säkra på planen.. Fredrik Andersson försökte visa att han platsar i A-laget och att han kommer vilja ha mycket speltid i år.

Och för att prata om nyförvärven såg det ganska bra ut tycker jag. Julian såg verkligen het ut och var framme lite överallt. Jag tror att han kommer bli en väldigt viktig spelare för SSK, samma sak i Jonas Almtorp. Han åkte på han med och höll sig framme.. Fredrik Svensson såg man kanske inte så jätte mycket av men svårt att säga nåt efter en match, särskilt första matchen oxå.

Men som jag förutspådde var det mycket känslor på isen, mycket tjafs och bråk. Några rejäla slagsmål blev det. Våran lilla minsting Klasen var inblandad i ett om man säger såå. Han gav den andra killen en känga som jag inte trott han skulle gett om AIK:arn inte hade sagt det han sa till honom.  Men det är ganska tufft av en sån liten kille som Klasen att våga ge sig in i det...

Det var lugnt i publiken, inte så jätte mycket AIK:are där tyckte ja.. Så det var ju himla skönt iallafall..

Många av våra gamla spelare gjorde stora misstag igår och jag hoppas verkligen att dem kommer spela upp sig rejält, annars undrar jag varför man låtit dem fått fortsatt kontrakt  till denna säsong. Det var dem unga killarna som imponerade på mig igår som sagt var.....

Men det var lite roligt, igår satt Yanick Lehoux och snackade med en av killarna i laget och frågade lite allt möjligt om hockeyn här i Sverige. Så frågade han om det var mycket slagsmål på isen?  Den andra killen sa: Nej, nej nej.. Vi har inte alls mycket slagsmål här, iinga speciella fighters eller nåt sånt.. Det händer bara nån enstaka gång..
Jag undrar vad Yanick tänkte igår när han stod o kollade på matchen... va det ett skämt eller? Så mycket gruff på en träningsmatch, hahha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0