Trist!

Nej, va tråkigt. Förlust med 0-4. Man var så positiv från förra matchen mot FBK och så kommer ett sånt här bakslag... Killarna spelade rätt bra första perioden men vi hade otur. Det blev inga mål och inga riktiga perfekta avslut vilket Luleå lyckades med. Henrik fick vara tvungen att släppa in puck efter puck... Ju fler mål som blev insläppta desto svårare för killarna att orka kämpa och till slut önskade man bara att matchen skulle ta slut så fort som möjligt. Tyvärr..
Men inte särskilt konstigt, vi har från början inget att spela för och sen när man börjar märka att målen bara pluppar in en efter en så är det svårt att hitta glöden.. Det är kört helt enkelt.. Men det här är inget att hänga läpp över särskilt länge, förhoppningsvis kommer vi igen senare och allra helst då det verkligen gäller lite längre fram.

Spelare som utmärkte sig lite grann iallafall idag var enligt mig Petri, Cibak, Kollar, Hallin, Richter och Kudroc. Kudroc kan göra stora misstag ibland tyvärr men idag tyckte jag att han spelade rätt bra. Han ser inte särskild smidig ut på isen och klubban kan vara vinklad på lite olika sätt men det är nåt spec med honom iallafall. Han skjuter gärna (förutom under ett tillfälle idag då jag inte vet vad han väntade på) och går på mål. Jag tycker han är duktig och jag tror att om han skulle kunna justera skridsko tekniken mm, skulle folk inte ha samma uppfattning som många har idag,

Dragan fick komma in i tredje perioden och spela några byten, som han gjorde riktigt bra. Skulle varit så kul om han ändå kunde ha fått satt ett mål... Hade varit lite kul...

Det var väl sådär med publik, inte mycket mer än vanligt och jag undrar var klacken har tagit vägen?? Den är ju sååå himla tom... Och tyst.. Och är det då några som försöker få igång dem andra, lyckas dem inte särskilt bra.... Inga hänger på och till slut tystnar det. Nä, jätte tråkigt verkligen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0