SSK - Rögle


Krock!!! Stackars Petri..

SSK kommer in på isen, dem kämpade, dem slet, det märktes att nu jävlar vill vi visa att vi kan. Inför en fullsatt publik bjöd man på 2 snygga mål, relativt snabbt inpå varandra. Glädjen i killarnas ögon kan inte beskrivas samtidigt som man började känna sig lite orolig. SSK har ledit många matcher med bla 2 mål men släppt allt och tillslut förlorat. Om jag började känna mig lite orolig, kan ni ju gissa hur spelarna kände sig.... Det blev ett mer defensivt spel och båda lagen hade några chanser var. 2-1 kommer, man börjar känna av pulsen lite grann.. 3-1 wooii yes kanske vi kan ta hem det här iallafall... Men vad händer 3-2, och man börjar känna mer press.

Och det som inte fick hända, hände... Med 45 sekunder kvar på matchen gör Rögle mål och 3-3 är ett faktum. Jag blev såå J-vla förbannad, kunde inte killarna fått en vinst!

I sudden var det ett ganska tamt spel från båda håll och inte så mycket att skriva om. Den största chansen kom även här i slutsekundrarna, Bemström men tyvärr inga extra poäng här inte.

Jag tycker att Cibak gör en kanon match.. Hans mål är jätte snygga och han hade en del rejält bra byten.  Sen måste jag oxå ge Martin Richter en stor eloge. Han har inte visat sig särskilt mycket den här säsongen förutom dem här sista matcherna och många har velat haft bort honom. Jag tycker att han gör en väldigt bra match igår och jag vet att han trivs med att spela med Cibak, så det är rätt att spela dem i samma kedja. Klasen och Petri som vanligt duktiga.
Hagos=godkänd men sitter lite för ofta i utvisningsbåset tycker jag.
Dragan= kanske inte det smartaste att dra på sig 5 min+game i det skedet. Jag kan lova att det var nån som var arg efter matchen....
Bjurling gjorde en kanon räddning, blev många misstag av backarna vilket ledde till vissa av målen men kanske skulle han ändå ha kunnat räddat nåt av dem iallfall....

Ps. Har hört vissa rykten om Brithens sätt att träna laget just nu, lite fundersam på om dem kan stämma??
Men jag gillar iallafall skarpt idén med dem positiva lapparna. Mer sånt tack!!!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Go tälje go. Matchen mot rögle var bra, kämparglöden visades enormt mycket. Men nu blir det nästan garanterat kvalserien för grabbarna med tanke mot förlusten mot luleå med 5-0 idag. Hoppas att vi håller oss kvar i elitserien bara.

Ha en bra kväll.

2009-01-24 @ 22:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0