SSK- Rögle Förlust :(

Tråkigt! SSK-Rögle 2-4.... Sista målet i tom kasse.. Vi spelade riktigt bra första perioden, även halva andra perioden var vi skitbra. Det var två jämna lag som jobbade och slet men första målet fick Rögle. Vi kom ikapp men sen rasade alltihop. På grund av ett jätte misstag vild blå tar sig Röglespelaren rakt in i zoonen och kan enkelt göra mål. Strax efter vinner Rögle pucken återigen och Henke får dystert sopa bort ännu en puck från målburen. Nu tappar vi precis alltihop, självförtroendet finns inte och fast att vi har chans 5-3 i 1,15 min fixar vi det inte. Vi tar ut Henke i slutminutrarna och vi får erkänna oss besegrade när Rögle sätter ännu ett mål i tom kasse. Riktigt tråkigt och det var med stor bedrövelse man åkte från arenan.

Dragan fick spela närapå hela tiden, vilket han gjorde bra. Bäst i laget just nu absolut. Jag förundras av att han har sån himla bra kondition, att spela så många byten i sträck som han gjorde är tufft. Men han har verkligen tränat upp sig och är ett vanligt ansikte uppe på gymmet. och det löner sig som ni märker....
Stefan Gråhns hade även han en bra match, han slet och slet och kämpade på, precis vad vi behöver.. Han sköt på mål, kul att se.. Förstår inte riktigt varför inte han fick spela mera när det började gå tokigt, jag tror att det är vid sådana tillfällen vi behöver satsa på dem här killarna... De kämpar betydligt mer och vill mer än nån annan...
Jag tycker att Henke släppte in lite lätta mål och kanske tycker jag att han borde tagit nåt av skotten iallafall... Sen får man inte göra sådana stora misstag som SSK gjorde, det ska vara svårt att ta sig fram till målvakten och många ska vara ivägen, så var det inte tyvärr...

Snart match igen mot Rögle och jag hoppas sååå att killarna får någon slags revanschlust för vi behöver verkligen en vinst nästa match, annars kan det bli riktigt farligt med både Västerås och Växjö som vill knipa vår elitserieplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0